Det är slut nu

Du ber mig att förlåta dig
trots att du vet att jag inte kan
du borde aldrig gjort så mot mig
inte om du vill att jag ska stanna
du säger att det inte var meningen
men jag säger att det är slut nu

Jag kan inte förlåta dig
du skadade mig
du kanske aldrig ville det
men du gjorde dina val
du kanske aldrig tänkte på konsekvenserna
men får ta konsekvenserna av det
jag kan inte acceptera din tanklöshet mer
inte när du skadat mig så

Tårar rinner ner för dina kinder
när du bönar och ber om förlåt
du vet att inga ord kan reparera
men försöker ändå
vill inte lämna mig
tro mig det vill inte jag heller
men vad gav du mig för val?
jag älskar dig fortfarande
men kan inte stanna kvar

Jag vill förlåta dig
men måste vara stark
jag vet att du kommer göra det igen
och det klarar jag inte
så jag säger igen det är slut
och vänder mig om och går
lämnar dina bedjande ögon bakom mig
för det är slut med oss nu
slut
 
~Felicia


Kommentarer
penny

Ni är så sjukt duktiga! :O

/ kram

Svar: Åh, tack. Dina ord värmer.
Wilma & Felicia

2013-08-22 @ 20:48:26
URL: http://pennyedvinsson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0