Förbjuden kärlek

När jag såg dina blickar på mig
fick jag så svårt att andas
jag visste att du kände som mig
men du visste inte
det jag visste
andledningen till att jag inte redan
var i dina armar
det finns inget jag någonsin velat så mycket
som att jag ska ha fel
att jag ska kunna vara med dig
men hemligheten..
är för farlig
jag önskar att jag kunde berätta för dig
berätta allt
sanningen, vad du betyder för mig
hemligheten som förstör allt
men jag kan inte
jag kan inte
jag vill inte skada dig
och det jag vet är för farligt
du ska inte behöva tyngas ner av den
du älskar mig nu
men mig kommer du glömma
komma över om några år
men hemligheten kan man inte fly från
inte nu, aldrig någonsin
den stannar hos dig för evigt
jag vill inte skada dig
men jag vill att du ska veta
hur mycket du betyder för mig
du kommer aldrig få veta
det är för farligt
och när jag ser alla dina blickar på mig
kan jag aldrig andas
jag borde vara i dina armar
du borde få veta
världen borde inte få vara så orättvis
men en dag kommer jag ändå ta mod till mig
berätta för dig
riskera allt
"Jag älskar dig över allt annat
men vår kärlek är för farlig
Jag kan inte berätta sanningen
då kommer du också att dö
Men minns när du tittar på mig
och jag aldrig kan bli din
du aldrig bli min
att jag älskar dig
jag kommer alltid att älska dig mer än allt annat
offrar allt för dig
Minns det när jag en dag måste gå
vi borde aldrig ens fått
tiden på avstånd tillsammans
Minns mig och glöm aldrig
kärleken är starkare än allt
värd att dö för
om den är äkta, som vår"
 
~Felicia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0