Som ett rytande lejon

Som ett rytande lejon
med eld i sin blick
Söker jag efter livet
försöker hitta dess mening
Men var ska jag börja
var ska jag leta

Livet är ingen öken
inte heller en oas
Jag kan resa till världens ände
men utan att finna det jag söker
För livet finns inte på en karta
jag måste gräva djupare än så

Vad är egentligen värt att leva för
vila strider ska man välja
Vore odödlighet en gåva
eller skulle det vara en plåga
Enkla vägar är inte alltid de bästa
ibland leder den långa stigen till något bättre
Men hur ska man veta
det finns ingen manual eller regelbok

Är livet nått man ska utmana
eller bara försöka klamra sig fast vid
Ska man utsätta sig för faror
eller gömma sig

Jag kan inte säga
för jag vet ej
Jag vet att solen kommer resa sig
men inte vad som väntar bortom gryningen
Slumpen eller ödet är inget jag kan kontrollera
men vad vore livet utan överraskningar
 
- Wilma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0