Vinden

Jag tror jag kan höra vinden viska
höra den andas
Han vill berätta sina hemligheter
alla mirakel han sätt
Svaren till livets gåta
filosofin bakom all oförklarliga fenomen
Han vill visa mig världen
ta mig utanför min inre grens
Han viskar om orättvisa
om skillnaderna våran värld struntar i
De svältande barnen som drömmer om ett liv
medans andra kastar bort sina
Han visar mig sitt hat
sin kärlek och sorg
Lika plötsligt som han kommit
lämnar han mig ensam
Med så många svar
men ännu fler frågor
 
- Wilma


Kommentarer
Therese

Åh, vilken fin blogg! Vad duktiga ni är på att skriva!! :)

Svar: Tack så mycket <3
Wilma & Felicia

2013-08-28 @ 14:59:19
URL: http://miaulin.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0