Livet

Hur är det möjligt att hinna med livet
att leva utan stress och oro?
Man mpste kunna hänga med i livets fart
inte missa några viktiga vägar
Men det är väl så det ska vara
det ska vara svårt ibland
Om du nekar en möjlighet
dyker en annan plötsligt upp
Det svåra är att kunna skilja på dem
se vad som är rätt och vad som är fel
 
Livet är som ett stort nät
alla vall du gjort hör ihop
Om en tråd går av
kan du välja en annan
Det kanske inte blir lätt
men vad vorde livet utan svårigheter
 
Att överleva är tanken
men varför göra det lätt för sig?
Hoppa från klippor
bara för att man kan
Ibland önskar vi att livet var enklare
att det bara fanns en väg att gå
Men om jag tänker efter
vill jag inte ändra på något
Livet ska vara fullt av möjligheter
onödiga vägar vi lätt hamnar på
Och jag ska bestiga berg
bara för att jag kan
 
- Wilma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0