Tack för att du skyddar mig

I dina ögon
ser jag den gränslösa sorgen
du så väl
försökt gömma från mig
trots allt vi gått igenom
försöker du fortfarande skydda mig
jag har inte förtjänat det
det minns jag
i varje blick på dig
varför skyddar du mig då?
du vet att fienden är överallt
kanske till och med vi
du vet att jag när som helst
kan vända mig mot dig
men ändå skyddar du mig
så som du alltid gjort
i varje ord
som kommer från mina läppar
visar jag så tydligt
att du gjorde fel
du skulle aldrig börjat skydda mig
jag kommer bli din död
rädda dig själv istället!
men jag vet
du skulle ändå aldrig lyssna
du lever för att skydda mig
skydda mig från det onda som finns överallt
är överallt
du kan inte skydda mig i en evighet
den tid det kommer ta
innan ondskan slutligen försvinner
kan den försvinna?
eller kommer den alltid komma tillbaka?
jag vill så gärna tro
på en värld utan ondska
en värld där du går säker
slipper skydda mig
bygga upp murar runt mig
du vill inte att jag ska se omvärlden
men jag ser den lika tydligt som dig
jag ser hur du kämpar
ser hur du slåss
offrar dig själv för min skull
jag vet att jag aldrig förtjänat dig
men vi verkar behöva hålla ihop
vi är ett team
vi mot alla andra
och även trots allt jag gjort mot dig
trots att jag vet att jag aldrig kan förtjäna dig
är jag glad att ha dig här
du försöker skydda mig
och det betyder allt för mig
jag har länge sökt svaret
och har det nu i min hand
du skyddar mig för att du inte står ut med att förlora mig
det som övervinner allt jag gjort mot dig
är kärlek
 
~Felicia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0