Ändra mitt öde

Jag har länge vandrat utan riktning
bara gått på känslan
Låtit solen lysa upp marken jag går på
läst stjärnorna som en karta

Jag vet inte vad jag söker
inte än
Men jag vet att jag snart är där
det kan inte vara långt kvar

Nu står jag här
bara fötter mot kall sten
Klippan känns inte säker
stupet mer lockande
Jag låter kroppen falla
men själen stannar kvar

Det är så märkligt
att se sig själv störta mot ett evigt mörker
Jag känner ingen smärta
inte heller smärta
Allt är bara tomt
tyst och neutralt

Mina vingar vecklas ut
för min själ uppåt
Jag bryter genom molnen
möts upp av ett otroligt ljus
Allt som känts så fel
känns plötsligt helt rätt
Jag har lämnat livet på jorden
men jag är inte död
Jag har bara bytt skepnad
ändrat mitt öde
 
- Wilma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0