Bli lycklig min vän

Ett sorgset leende
en tom blick
är allt jag minns av dig

Inget av alla sommarlovsdagar
när vi sprang runt på stranden
inget av alla smittande skratt

Var tog allt vägen?
alla underbara minnen av dig
vår tid tillsammans bara försvann

Jag önskar mig tillbaka dit
letar varje natt efter stjärnfall
så att jag kan få önska dig tillbaka

Tio år, tusen stjärnfall
men inte en glimt av hopp
inte ett tecken på att stjärnorna hört

Alla minnen jag så starkt behöver
alla tecken på att du inte har glömt mig
men också vem du var

Jag behöver dem
men stjärnorna verkar inte höra
och jag börjar undra
om jag inte heller finns klart i dina minnen

Ett sorgset leende och en tom blick
är det enda jag har kvar
av min bästa vän

Inte ett tecken på att vår vänskap existerat
men jag vill så gärna tro
att du äntligen har blivit lycklig

Lycklig var du nu är
ovetande om hur jag söker efter dig
för jag unnar ingen annan detta hopplösa sökande

Kan du vara lycklig är det allt för mig
för jag kommer aldrig glömma
men heller aldrig hitta

Jag kommer leva mitt liv
famlande i blindo
så även fast jag aldrig kan bli lycklig
önskar jag dig all den lycka och kärlek
som också borde ha blivit min

Bli lycklig min vän
så kanske jag slutligen
också kan sluta mitt liv i frid
 
 
~Felicia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0