"Du kan bli vad du önskar"

De sa "Du kan bli vad du än önskar"
så jag försökte
Jag var verkligen säker
jag ville göra något stort
Men jag kan inte välja
det finns så mycket att välja mellan
Jag vill bli författare
regissör, skådespelare och fotograf
Varför är det så svårt
varför måste man välja

Allt är inte så enkelt som det verkar
det räcker inte att önska
Men jag vet inte hur jag ska göra
jag har bara gått runt och hoppats
Kanske räcker det att drömma
men inners inne vet jag att det inte gör det
Alla drömmar blir inte sanna
väldigt få får som de vill utan att kämpa
Men jag vet inte hur jag ska börja
snälla, visa mig
 
-Wilma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0