Hopp

En blick från dina sorgsna ögon
är allt jag behöver
för att förstå
förstå det oundvikliga
jag kom för sent
du är borta för alltid
jag kunde inte rädda dig
jag kom för sent..
jag kom för sent..
men så plötsligt
allt förändras
känslan av enbart förvirring
minnen susar i mina öron
solens strålar gör allt mörkt och kallt
hur kan ett ögonblick
ett ynka litet ögonblick
förändra allting?
en hastig skymt av hopp
och även den mörkaste underjodiska grotta
lyses upp av ett starkt ljus
ett ljus utan utgångspunkt
ett ljus utan synlig orsak
bara ett ljus så välkommet
att alla utan att tveka
slänger sina liv in i ljuset
utan att fundera över några konsekvenser
jag vänder mig om och ler
sorgen finns åter i dina ögon
men jag hoppas
och hoppet är starkare än allt
kanske finns det ändå ett ljus i mörkret
kanske, kanske var allt ändå inte för sent
kanske får jag ändå träffa dig igen
och det betyder allt för mig
snälla säg inte att hoppet är falskt
snälla snälla låt mig tro
bara en liten stund till
 
~Felicia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0