Önskar du var hos mig

Jag ska inte  låta dig förgöra mig
du lämnade mig bara
jag kan stå ut med det
jag har inget hjärta kvar
men vad spelar det det för roll
du är inte här
så vad ska jag med ett hjärta till?
du är ju mitt hjärta
du försvann
och lämnade efter dig
ett evigt hål i bröstet på mig
finns det inget botemedel?
varför kämpar forskare
för att hitta botemedel för fåniga sjukdomar
när folk dör  av sorg
varför försöker ingen läkare
att hitta ett botemedel för obotlig sorg?
det kanske inte var din mening
att det skulle bli så här
men dina sista ord då
när du sa att du inte älskade mig längre
jag kan inte ens tänka på det
utan att hålet i mig
börjar värka till en olidlig kramp
jag hörde orden så klart och tydligt
och varje natt upprepas de igen
i mina drömmar lämnade du mig aldrig
eller snarare
varje natt kommer du
för att sen lämna mig igen
med exakt samma ord
isande lika verkligheten
jag vet vad som kommer hända i drömmen
in i minsta detalj
men det hindrar mig inte
från att vakna skrikande varje natt
och önska att allt var över
jag vill så gärna ha dig tillbaka
jag bryr mig inte om om du är farlig för mig
det är farligare här utan dig
nu när jag inte bara har andra fiender att  slåss mot
utan jag även måste slåss mot mig själv
och hålet efter mitt hjärta
hålet efter dig
men jag vill så gärna smeka ditt mjuka hår igen
pressa mina läppar mot dina
åh så jag saknar dig
men jag tänker inte låta det här förgöra mig
jag måste sluta hoppas
måste sluta tro på att du kommer tillbaka
kapa alla mina band till dig
liksom du redan kapat alla dina band till mig
det är bara fånigt att fortfarande älska dig
efter allt du gjort mot mig
jag borde kanske försöka leta reda på medicin
försöka bota det obotliga
men en del av mig protesterar
jag vill inte glömma dig helt
och vad har jag kvar  av dig
annat än hålet  i mitt bröst
och alla hemska mardrömmar
trots all smärta har jag ändå dig
jag vill så gärna tro att du fortfarande älskar mig
trots vikten bakom dina sista ord
vill så gärna att du kommer tillbaka
om än så bara för en stund
hålet kanske blir större
men jag gör vad som helst för att få vara med dig
om än så bara för en stund
du är allt för mig
har du inte förstått det?
jag gör allt för att få dig tillbaka
verkligen allt
om det behövs ska jag lämna alla andra bakom mig
bara för att få vara med dig
min kärlek till dig är så stark
starkare än allt annat
jag önskar bara att den var besvarad
 
 
~Felicia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0