Tystnaden

Varför är tystnade så skrämande
så obehaglig och läskig

Snälla, låt inte rösten tystna
jag vill inte glömma din röst
Låt mig för evigt
höra din ljuva stämma 

Jag förstår inte
varför klarar jag inte av det

Snälla, låt mig inte fylla i alla tysta mellanrum
låt mig inte stå här utan ord
Du kan tala för mig
min röst behövs inte

Gå inte, du kan inte lämna mig
tystnaden ger mig mardrömmar 

Snälla, vänd mig inte ryggen
jag kan inte rå för det
Du måste fortsätta
dina andetag får inte dö ut
Jag måste få höra dig
jag överlever inte tomheten du skulle lämna efter dig
 
- Wilma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0