Underbar

Är sorgen verkligen värd dig
utan tvivel om jag hade fått svaret
om jag hade vetat att det inte var nej

Är du verkligen värd att drömma om
när du knappt ens noterat mig
bara för att jag inte är som dem

Jag vill att du ska älska mig som den jag är
inte för någon tuff fasad
jag är inte alls, på insidan, så där

Jag vill inte bli krossad så lätt
men det blir jag av ett nej
finns det inget annat sätt

Mina känslor är äkta för dig
även fast jag inte är någon i dina ögon
men är det ens värt att fråga, att verkligen plåga mig?

Jag vill inte fråga dig efter ens ett ord
ens en fråga om mitt namn
orkar inte stå ut med detta självmord

Men frågar jag inte kan jag inte heller få ja
tänk så är du bara väldigt bra  på att gömma
tänk så är det ändå mig du vill ha?

Trots alla tvivel finns svaret klart
jag frågar dig och så får vi se
bära eller brista, gråta eller le
även om jag skulle bli krossad, tar jag chansen, det kan bli underbart

Det finns bara ett sätt att få veta
jag ställer frågan klart och tydligt
jag orkar inte längre, för svar, i dina fotspår leta

Jag frågar och du ger ett svar
men vad du än svarar så kom ihåg
för mig kommer du alltid vara underbar
 
 
~Felicia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0