Vad ska man välja?

Varför måste man välja
kan jag inte göra allt
Gymnasiet närmar sig, bara två år kvar
snart måste man välja, jag vet det
Men hur kan man välja bara ett
när världen är fylld av möjligheter
Hur kan ni tro att jag ska nöja mig med ett
när jag har huvudet fyllt av planer

Varför måste man välja
allt verkar ju så bra
Jag kan inte bestämma mig
jag vill göra allt
Min kreativitet har inga gränser
tvinga mig inte att stoppa den
Fotograf, djurskötare, författare och regissör
allt verkar så underbart
Men jag måste välja ett jobb
bara ett 
Hur kan ni ens tro att det kommer gå
jag kommer hinna dö och uppstå innan jag har valt
Snälla, kan någon hjälpa mig
för jag kommer inte klara av det själv
 
- Wilma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0