Vänner?

Hur kan man må så dåligt
av något som aldrig var meningen
av något någon annan gjort
eller inte gjort
utan att ens vara medveten om det
utan att reagera

Jag trodde vi var vänner
men på din vänlista
finns inte mitt namn
jag saknar det
jag sörjer det
men du märker det inte ens
du noterar inte min ledsna blick
när jag långsamt går därifrån

Hur kan man må så dåligt
bli så ledsen
av ett saknat namn
Jag finns inte på din lista
det smärtar mig mer
än någon kan ana

Du är inte medveten om det
men ändå är det det
som håller mg vaken om nätterna
som tvingar fram tårar
när inte någon ser

Du glömde bort mig
var så uppspelt över alla andra
att jag försvann i röran

Jag kommer aldrig glömma det
den saken du aldrig vetat om
du kommer inte glömma det
du kommer inte minnas det
för det har aldrig existerat för dig

Det som fick mig att tvivla
på mig själv
men också på dig
vår vänskap
är det verkligen värt
att fortsätta klänga sig fast vid dig
när allt du ser är de andra?
eller ska jag riskera allt
för att få bli fri och lycklig
få glömma alla fåniga listor
dig och alla dina "vänner"

Jag vill så gärna låtsas som ingenting
men innerst inne har jag redan valt
inget kan stoppa mig
jag ska äntligen få bli fri
 
 
~Felicia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0