Vita vingar

Marken spricker under oss
sanden rinner ur vårat timglas
"Jag älskar dig" viskar jag
men du skakar bara på huvudet
"Det finns inga ord som kan förklara vad jag känner för dig"
dina händer grepar om mina
Dina läppar mot mina i en kyss
tiden stannar upp runt omkring oss
Vita vingar vecklas ut från din rygg
mjuka vingar som omfamnar oss
"Jag tänker inte släppa dig"
hans lena röst kittlar mitt öra
"Ingen kan få mig att släppa taget"
de blåa ögonen ser in i mig

Marken brister, ett mörker öppnar sig
men vi faller inte
Du håller om mig
mitt huvud vilar mot ditt bröst
Vingarna bär oss till himlen
till ljuset, långt bort från mörkret
"Jag är ledsen"
viskar han och försvinner
Den änglalika gestalten tynar bort
allt som är kvar är en röd ros och ett pulserande hjärta
 
- Wilma


Kommentarer
123windy

Så fantastiska dikter, väldigt inspererande och underbara

Svar: Åh tack ♥
Wilma & Felicia

2013-06-10 @ 16:26:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0