Jag är ingen

Tittar på er men är ändå inte där
Hör varje ord
Hör era andetag
Ser allt det ni försöker gömma för alla
Jag ser det
Men ni ser inte mig
Jag kan springa utan att er blick ens nuddar mig
Kan skrika utan att er hörsel ens uppfattar det
Kan sluta andas och falla ner död
Utan att ni slutar skratta
Jag finns inte i er värld
Är ingen
Så vem är jag då?
Jag vet inte

Kanske skuggan i natten
Vattendroppen i ett hav
Grässtrået på en äng
Omöjlig för er att skilja från mängden
Omöjlig för er att se
Någonting som i er värld är ingenting
Jag ser er
Jag hör er
Jag känner er
Jag andas med er i alla andetag
Men jag finns inte i er värld
Jag är ingen
Men finns ändå alltid där
Så vem är jag?
Jag vet inte
 
 
~Felicia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0