Snälla bara öppna ögonen

Jag kan inte minnas
Hur det var
Att vara med någon varje dag efter skolan
Varje dag, och ibland på helgen
Någon som kunde ringa och prata i evigheter
Skicka onödiga sms
Någon som visade att man betydde något
Men aldrig sa ett ord

Vi kunde göra vad som helst
Hon drog mig med på saker
Saker jag aldrig skulle gjort annars
Hon verkade tycka om att ha mig med
Och jag gillade att vara med henne
Hon var så olik mig
Men ändå var vi vänner

Jag har nästan glömt hur det var att vara med henne
Hon som behandlade mig som en lillasyster
Någon som inte förstod saker som kärlek
Någon man tar med nästan överallt men tar för givet

Jag gillade inte att inte betyda mer
Men fann mig i det
Du var sån
Så länge du bara brydde dig var jag glad
Men nu har jag svårt att minnas
Tiden du brydde dig om mig
Tiden innan du försökte bli tuffare och gick
Tillsammans med din "nya" kompis

Jag får höra om hur du har det nu
Ett år efter att du försvunnit helt
Av någon som sprang på och pratade lite med dig
Sån stor skillnad
Saker jag inte hade någon aning om
Saker som för mig verkar omöjliga
För mig kommer det ju alltid vara
Som den tiden när vi var vänner
Men hade jag bara varit med under förändringarna
Hade de inte varit konstiga för mig
Hade du inte valt att lämna mig..

Jag vet att du inte har det så bra
Du mår inte så bra
Sämre än någonsin
Men jag kan inte hjälpa dig när jag inte längre finns vid din sida
Och nu kan jag inte riktigt bry mig heller
Jag undrar hur mycket du överdriver
Hur mycket du bara hittat på för dig själv
Jag vet ju att du har svårt att se
Utanför din egna lilla bubbla

Om du verkligen har det så dåligt
Om inte vissa saker var värre för oss när du gick
När vi slutade betyda något för dig

Du säger att du knappt har några vänner
Men vägrar se oss du lämnat bakom dig
Som fortfarande skulle funnits här för dig om du stannat
Jag skulle varit en av de
Blev så ledsen när du gick
Jag skulle stannat vid din sida för evigt
Så länge du bara ville ha mig där

Jag betydde inte tillräckligt mycket för dig
Du kastade dig mot nya platser
Utan att se den lilla flickan
Som ramlade iväg bakom dig
Skadad men försökte springa ikapp
Du brydde dig inte tillräckligt för att se om hon var kvar
Fortsatte rusa framåt

Så kom den dag
Då hon var tvungen att ge upp
Den lilla flickan som kämpade så hårt
Men hon blev lämnad glömd och skadad
Förvisades till en liten del av ditt förflutna
Utan hopp om att någonsin bli en del av din framtid igen
Skadad och glömd
Önskar bara att du en dag ska se utanför din bubbla
Verkligen bry dig om någon annan än dig själv

Hon ber inte för att komma tillbaka till ditt liv
Vet att det aldrig skulle gå
Avståndet mellan de är redan flera tusen mil
Men någonstans inom sig önskar hon att du varit ärlig
Mot dig själv och mot henne
Om hon verkligen betydde så lite som du sa till alla
Eller om hon var en så stor del som hon trodde

Men mest av allt
Att du skulle vara ärlig mot dig själv
Inse att det var du som lämnade henne
Att hon försökte hänga kvar
Men du knuffade iväg henne
Bort bort
Kanske omedvetet
Men om du bara insåg det
Skulle flickan för sista gången åter få lite glädje från dig
Bara du insåg vad du gjort

Hon önskar inget mer
Än att du bara ska öppna ögonen
 
~Felicia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0