Vill bara skydda dig

Du trodde du visste allt om mig
Trodde du förstod mina tårar
Men det jag inte kunde berätta för dig
Var det som en dag skulle skilja oss åt

Alla gånger vi sagt till varandra
Att vi aldrig kommer ha några hemligheter
Alla gånger har jag behövt vända mig bort
Dölja mina hettande kinder

Jag ville kunna berätta för dig
Visa att jag litar på dig
Men vill inte såra dig så
Vill inte få dig att fly från mig

Du kanske tror att jag inte vill berätta
Men tro inte att jag vill göra dig illa
Jag ljuger för din skull
För hemligheten kan skada dig

Och jag skulle aldrig klara att skada dig
Skulle aldrig klara att gå
Någon gång kommer du att få veta ändå
Men jag har försökt skydda dig

Du kommer aldrig att inse hur farlig den är
Aldrig innan det är för sent
Du kommer att lämna mig
Utan att lyssna på mig

Jag skyddade dig så länge det gick
Men man kan inte gömma något för alltid
Och även om du nu vet min största hemska hemlighet
Kan jag fortfarande skydda dig

Inte för alltid
Kanske bara en dag
Du kommer lämna mig
Och jag kommer önska
Att jag fortfarande fanns vid din sida
För att skydda dig

~Felicia



Kommentarer
Karolina

Hej Felicia!
Vad kul att du hittade min blogg. Pajazz är en underbar ponny, det har du rätt i! Hoppas du hade en underbar tid med honom :)

2013-10-13 @ 23:03:32
URL: http://karolinacarlevad.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0