Fri från dina bedjande ord

Tro inte mindre om mig
låtsas inte att jag är luft
Jag är smartare än så
jag skulle aldrig falla för dina lögner

Jag har lämnat allt bakom mig
och även dig
Men mitt hjärta känns inte ensamt
tvärtom, det känns fantastiskt
Jag borde aldrig litat på dig
men dina lysande ögon var hypnotiska

Du höll mitt hjärta i din hand
kramade det, kontrollerade varje andetag
Dina handlingar drog ner oss i smutsen
tvingade ner mig på knä för att sedan lämnas kvar

Jag trodde att vi hade allt
du tycktes aldrig vilja släppa greppet
Vi kunde fått allt
men du gav upp när det blev för svårt

Nu står jag här ensam
dansande i mörkret
Men jag kan äntligen andas
gå framåt utan att tyngas ner av dina bedjande ord

- Wilma



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0