Jag är natten

Jag tittar ut genom fönstret
ser min reflektion i glaset
Jag vet inte vad jag hoppats få se
bara att det var något som lockade mig
Gatuljusen glittrar i mörkret
deras ljus håller stjärnorna skymda
Det enda jag kan se är konturer av skuggor
olika nyanser av svart som slukar världen utanför
Jag vet inte vad jag ska tro
något drar liksom inom mig
Som om en del av min själ vill slita sig fri
splittras från resten och drunkna i mörkret utanför
Jag öppnar fönstret
fyller lungorna med nattluft
Drömmer mig bort
låt mitt medvetna glida ut i mörkret
Jag är stjärnorna på himmelen
skuggorna som dansar
Jag andas vinden
månen är mitt pulserande hjärta
Jag ser ut genom fönstret
ser min spegelbild reflekteras i glaset
- Wilma


Kommentarer
joy

Hej! Måste bara säga att jag älskar din blogg!^^ LOOOOOOVE IT! Verkligen snygg och bra^^
Själv har jag en blogg som är hyfsat nystartad och jag skulle bli så glad om du sa vad du tyckte genom att slänga in en kommentar! Det skulle betyda guld!!

Annars ha en riktigt bra dag! Kram!
http://joys.webblogg.se

2013-09-15 @ 10:45:11
URL: http://joys.webblogg.se
Madde

Veckans blogg är avslutad nu! Kika in och kolla om det blev du, om inte kan du alltid anmäla dig till nästa vecka istället! :)

kram! ♥

2013-09-15 @ 15:44:02
URL: http://cajjohjartamadde.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0