Ditt spöke

Om du bara kunde inse
vad du gör med mig
ett leende räcker för att göra mig lycklig
men jag får aldrig se mer än din rygg
jag hör dig skratta på avstånd
så ovetande om min smärta
 
Du ser mig aldrig längre
du var mitt allt
jag skulle göra vad som helst 
för att bara få dig tillbaka
men efter att du vänt dig bort
blev jag osynlig, ett spöke
jag vet inte längre 
om jag kanske är ditt spöke
för om jag dog
vad skulle det göra för skillnad? 
jag skulle fortfarande vara lika osynlig
för den enda jag önskar ska se mig
och en liten del av mig tänker
att om jag dog, kanske du skulle komma ihåg mig
sakna mig, önska att jag var där
men det skulle vara för sent
och du skulle aldrig inse
att jag alltid funnits vid din sida
lika osynlig levande som död
jag skulle viska hur mycket jag älskade dig
men du skulle inte höra
för om du väl mindes mig
skulle det vara för sent
 
~Felicia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0