Du är mina stjärnor

Mörkret faller
men det spelar ingen roll
inte ens den mörkaste natt
kan mäta sig med mörkret inom mig
du var mitt ljus
min sol, min måne, mina stjärnor
och när du gick
fanns bara mörker kvar
mörker och minnet av dina sorgsna ögon
hur du inte lyckades dölja dina tårar
när du vände dig om och gick
om jag ändå hade vetat varför
var det mitt fel?
rann tårarna för att jag sårat dig
eller för att du var tvungen att lämna mig?
och varför gick du
försvann ur mitt liv när du var allt i det?
så många frågor men så få svar
för hur kan man nå någon som inte vill bli nådd?
jag ser upp mot himlen
stjärnorna påminner mig om dig
hur du brukade beundra dem
visa mig stjärnbilder
utan att jag har märkt det
rinner tårarna nu nerför mina kinder
och jag kan bara tänka på dig
hur du kanske står på samma sätt som jag
med stjärnorna glittrande i dina tårar
samma stjärnor som du älskar
och som är det enda jag har kvar av dig
 
 
~Felicia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0