Farlig skogslek

Jag springer för mitt liv
kastar mig fram genom buskar och snår
Taggar river mina nakna armar
rötter trevar efter mina fötter
Jag ropar förtvivlat efter resten av medlemmarna
hoppas få se dem komma rusande
Men jag är ensam
helt ensam i en skog som kryper närmare
Mina lungor skriker
mitt hjärta hamrar panikslaget mot revbenen
Jag faller
snavar och snubblar fram
Det röda repet fångar mitt intresse
det röda repet som symboliserar fiendes revir 
Min instinkt befaller mig att söka skydd
att gömma mig och be en bön om att inte hittas
Men jag tvekar
rädslan av att vara själv är för mäktig
Jag måste fortsätta springa
jag måste ta mig dit
Repet närmar sig
men allt är tomt
Torra löv knastrar under mina fötter
trädens kala grenar klöser efter mig
Allt är stilla
som om hela skogen håller andan
Min värsta farhåga har hunnit ikapp mig
jag är helt ensam och jag har ingen att kalla på
 
 
 
-Wilma


Kommentarer
Fatma

fin bild :)

Svar: Tack :)
Wilma & Felicia

2013-10-10 @ 20:58:07
URL: http://fatmas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0