Halvvägs till graven

Författare: Jeaniene Frost
Sidor: 308
 
Catherine är en halvvampyr och som hemd på hennes far, vampyrena som våldtagit hennes mor, jagar hon vampyrer och dödar dem. Men under en jakt blir hon tillfångatagen av  vampyren Bones som är en prisjägare. I utbyte mot att Bones hjälper henne i sökande efter sin far går Cat med på att följa honom i sökande av blodsugare som efterlämmnat sig ett spår av människooffer. Trots att Bones är vampyr vill han inte sätta tänderna i Cat och bandet mellan dom växer och blir starkare. Hon vill verkligen ha honom, men när ett blodtörstigt mördargäng är efter dem tvingas hon välja sida.
 
Jag köpte boken på rea och fastnade direkt för handligen efter att ha läst baksidan och att titeln lät spännande stärkte bara min lust att läsa den. Vampyrer är väldigt inne just nu i bokvärlden, men trots det har jag inte läst så många än. Jag trort faktist att det är är den första eller åtminstonde en av de första jag läst. 
Bandet mellan karaktärerna är så starka och tack vare författarens goda beskrivnigar kan man se personerna i huvudet. Allt i boken är spännande och jag ville aldrig sluta läsa. Den är så otroligt bra.
Den får 5/5
 
 -Wilma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0