Flammande blick

Jag kan höra dina steg
så lätta mot trägolvet
Jag känner din doft
blandnig av rosor och violer
Med slutna ögon sträcker jag ut handen
i hopp om att du ska ta den i din
Men jag känner ingen hand
ingen värme från ditt hjärta

Var är du
jag vet att du är där ute
Allt känns så främmande
jag är fast i mitt egna hem
Snälla, kom och rädda mig
innan dåtida minnen slukar mig

Då ser jag dig
du står där i dörr öppningen
med ett leende på dina läppar
Din hy lyser vit i månens svaga ljus
röda flammor gnistrar i dina ögon
Vad är detta
vad är det som händer

Tystnaden bryts av sprakande flammor
vilda odjur av eld som klättrar på väggarna
Kylan ersätts av otrolig värme
och rummet står i brand
Men ändå står du där
och bara ler

Rädslans kalla hand kramar om mitt hjärta
mina ådrar fryser till is
Dina ögon är svart
blanka, utan liv
Du bara står där
och ser på medan jag brinner
Det sista jag ser är din bleka gestalt
som sakta tynar bort
 
- Wilma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0