Jag behöver inte dig

 
Jag behöver inte dig
det är du som behöver mig
Helt otroligt
jag har varit så blind
Det är jag som håller dig över ytan
inte tvärtom
Det är jag som är rösten i mörkret
den som hindrar dig från att gå under
Det har aldrig varit min rädsla som speglats i ditt ansikte
det var din egen
Jag trodde det var jag som sökte dig
men det är du som följer mina spår
Jag behöver inte dig
men du behöver mig
Jag vet inte hur länge
det har varit så här hela tiden
Du måste släppa taget
jag kan inte längre hålla oss flytande
Om du inte öppnar ögonen och börjar leva
kommer vi båda sjunka till havets botten
 
- Wilma


Kommentarer
Meia Lindholm

Å vad kul med en dikt/novell blogg :D
Kolla gärna in min blogg tillbaka & kanske släng in en kommentar, de skulle göra min dag!

2013-06-22 @ 13:30:52
URL: http://meialindholm.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0