Vinden väljer min väg

Låt vinden föra mig framåt
låt den välja min väg
Målet är inte det viktigaste
det är resan jag vill minas

Jag färdas över havet
sida vid sida av poseidon
Storm och höga vågor
skrämmer mig ej längre
Så kom igen vinden
för mig till mitt öde

Bland djupa skogar vandrar jag
strövar i amazonas djungel
Vilddjuren kan inte skada mig
det kan känna mitt kall
Jag ser solen slockna
månen vandra över himlen
vinter bli vår
varma färger bli vitt

Vinden har all makt
det är den som bestämmer min väg
Jag vet inte hur långt jag måste resa
inte var nästa stop kommer bli
Men jag låter den ta mig dit
låter allt hopp vila i dess famn

Så kom igen vinden
för mig till evighetens slut
 
- Wilma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0