The Rum Diary - Romträsket

Författare: Hunter S. Thompson
Sidor: 280
 
" Redan första kvällen i San Juan hamnar New York-skribenten Paul Kemp på Als Backyard, en kvarterskrog känd för sina hamburgare, romdrinkar och de vilda journalisterfyllon som gjort haket till sitt stamställe. De flesta jobbar på Pauls nya arbetsplats, Daily News, en engelskspråkig tidning som kämpar för sin överlevnad i 50-talets Karibien, och där  oberäkneliga arbetskamrater, dubbelspelande chefer och våldsamma lokalinvånare gör tillvaron osäker."
 
Anledningen till att jag inte skriver handlingen med mina egna ord är att jag helt enkelt inte vet hur jag ska sätta ord på det jag läst.
Jag vet inte vad jag förväntade mig av boken när jag började läsa. Enda anledningen till att  jag gav den en chans är att jag har sett filmen och blev nyfiken på boken. Men nu i efterhand inser jag att den inte var så intressant som jag trott. Boken handlar mest om fulla journalister som gör galna saker i staden San Juan.
 Men jag måstesäga att författaren har en intressant sätt att skriva på och att hans andra böckersäker är läsvärda. Jag skulle nog kunna tänka mig att läsa Fear and Loathing in Las Vegas. Har även sätt den filmen och tyckte att den hade en komisk och galen sida som säkert skulle vara lika galen i bokform. Men Romträsket var inget för mig.
Vanligtvis läser jag fantasy så det var en stor skillnad att läsa denna. Även om jag inte gillade den så mycket tycker jag den var läsvärd. Men jag skulle nog inte rekommendera den till ungdomar. Jag tror att de flesta unga människor skulle finna den tråkig och ge upp innan de läst ut den.
 
 
 
- Wilma


Kommentarer
vanja

så roligt att läsa :)

jag skulle bli jätte glad om du ville rösta på mitt bidrag nr 7 här: http://photobypontus.blogg.se/2013/september/finalister-i-fototavlingen.html#comment

2013-09-02 @ 20:49:18
URL: http://vvanja.blogg.se
joy

Hej!! Guuuud vilken snygg blogg, LOVE IT!^^ Verkligen älskar den^^ Jag har gaska nyss startat en blogg själv! Skulle vara jätte roligt om du sa vad du tyckte om den genom att slänga in en kommentar! Det skulle verkligen betyda guld!! Hoppas du har en bra dag annars och sjuuukt fin blogg!!

http://joys.webblogg.se

Svar: Tack
Wilma & Felicia

2013-09-03 @ 18:46:45
URL: http://joys.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0