Evig solnedgång

Jag ser solen gå ner
påminner mig om dig
när du satt här bredvid mig
vi såg solen gå ner
hand i hand
men en dag ska vi återigen vara här
sida vid sida för evigt
vi ska springa iväg från verkligheten
gömma oss i vår egen värld
se solen gå ner
helt bekymmerslösa
inget ska få störa oss
jag ska skydda dig där
hålla dig från alla som vill skada dig
de ska aldrig någonsin få skilja oss åt igen
vi är inte någon utan varandra
vi är som dagen och natten
finns inte utan varandra
motsatserna som styr allt
jag är natten du är dagen
en alltid strålande sol
min sol
tagen ifrån mig
men en dag ska jag få dig tillbaka
rädda dig från de som är så svåra att se
ta dig dit solen går ner
och återigen se på med min hand i din
en dag ska vi återigen lysa
natten och dagen förevigt
en dag
ingenting kan hindra mig
jag ska komma med min sista månglans
ett sista minne av dig
fösa undan alla andra
tills jag återigen är i din famn
i vår egen värld med evig solnedgång
en värld där det bara finns du och jag
och inget som kan skilja oss åt
någonsin
 
~Felicia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0