Varma kroppar

Författare: Isaac Marion
Sidor: 287
 
Världen har blivit drabbad av något slags virus som får de som dör att vakna upp som zombies. R är en av alla levandedöda. Han minns inte sitt namn, orsaken till hans död eller något från sitt tidigare liv. Utanför en stad, lika död som alla andra, lever han tillsammans med andra döda.
Zombies äter de lenades hjärnor för att återuppleva deras känslor och minnen eftersom de själva inte har några. Under en jakt inne i staden äter R en ung mans hjärna och övertar han mannens känslor för hans flickvän, den levande Julie. Något med Juli förändrar honom och tillsammans har de en chans att återfå den värld det tidigare levt i. 
 
Jag vet inte vart jag ska börja. Allt med boken är så otroligt bra. Bara att zombies är inblandade och att  den är berättad från R perspektiv gör boken unik. Jag har inte läst något sånt tidigare.
R är en otrolig karaktär. Han är så annorlunda mot de andra döda och trots att man inte får reda så mycket om hans bakgrund målar författaren upp en levande bild av R och får honom att kännas verklig. Jag gillar också att det är mycket detaljer och att man får uppleva allt från Rs synvinkel. Att man får läsa vad han tänker om allt.
Boken innehåller både kärlek och läskiga stunder. Känslorna som växer mellan R och Julie är så vackra och slutet är helt underbart.
Jag har aldrig läst en zombiebok förut så jag har inget att jämföra med. Men jag älskar det jag läst och vill bara läsa mer. Boken var nog riktad till vuxna, men jag tycker absolut att yngre kan läsa den också. Den innehåller några lite mer avancerade ord som jag tidigare inte stöt på, men det hindrade inte läsandet.
Boken får 5/5 . Den var underbar och väldigt speciell.
 
 
-Wilma
 


Kommentarer
LITZIUMWORLD / alternativ norrländska

Vad fint!

~Bat Kisses ^V^

2013-08-03 @ 23:56:56
URL: http://litziumworld.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0