Ödets stig

Om du vandrar på en väg utan riktning
kan du inte gå vilse
När du tagit ditt första steg
är det försent att vända
Jag vandrar till solen sjunker
vandrar tills månen lyser upp min väg
Men vart leder denna stig
när tar den slut
Det kan jag inte svara på
varje stig är lika unik om vandraren som valt den
Den följer ditt hjärtas inre kompass
leder dig till den plats ödet bestämt
Om det är bestämt att du ska bli något stort
kommer den leda dig till framgång
Men om din framtid är mörk
kommer stigen leda dig till slutet
Vissa ser det som ett straff
jag ser det som möjlighet att testa ödet
Du kan önska och hoppas
men inget vet säkert vad som väntar bortom horisonten
Jag är villig att ta den risken
och jag tänker återvända

-Wilma



Kommentarer
Amanda Liljevall

oj vad duktig du är på att skriva!

Svar: Tack så mycket. <3
Wilma & Felicia

2013-09-03 @ 17:12:51
URL: http://amalil.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0