Våga lita på ödet

Att inte riktigt veta
kan ibland vara det bästa
Man måste våga chansa
förlita sig på slumpen
Men det är svårt
läskigt och främmande
Tro mig
jag vet hur det känns

Jag ville styra ödet
välja min egen väg
Men allt är redan bestämt
det är bara att invänta nästa drag

Men trots ödets bojor som fängslar oss
är våra själar fria
Vi har förmågan att välja
viljan att ändra allt
Framtiden kommer aldrig vara självklar
varje steg ändrar allt vi byggt
Men jag är i inte helt säker
jag vill nog inte ha kontroll över allt
Jag litar på ödet
tror på att det leder mig till något större
 
- Wilma


Kommentarer
Sasha :]

gud va duktig du är på att skriva :o

Svar: Tack <3
Wilma & Felicia

2013-09-23 @ 21:44:48
URL: http://busengmans.blogg.se
Belinda

vackert!

Svar: Tack
Wilma & Felicia

2013-09-23 @ 22:20:35
URL: http://belindaz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

poetrydream.blogg.se

En blogg fylld av poesi, böcker och noveller.

RSS 2.0